Vědomé mistrovství - pokračování
Co ve skutečnosti znamená výraz vědomé mistrovství?
Mistrem se nenarodíte. Mistrem se nestanete jen tak, ze dne na den, z ničeho nic.
Každý nějak, někde a něčím začne.
Na začátku jsou vždy situace, kdy si nevíme rady s tím, co se s námi děje. Vidíme něco, co není, neexistuje. Slyšíme hlasy, ale nikdo tam není. Někdo na nás mluví. Někdo v nás mluví. Cítíme něčí přítomnost, někdo se nás dotýká, ale jsme sami. Kolem nás se dějí různé věci, které odporují lidskému rozumu. Bojíme se a necítíme se dobře.
A nebo máme jen obyčejné lidské problémy. Nic se nám nedaří. Narážíme na zlé lidi. Stále se nám opakují stejné situace a my vždy jednáme stejně a nedokážeme se z toho vymanit. Chceme to změnit, chceme tomu porozumět, ale nedaří se nám to.
Zde nastupují na scénu různí učitelé, průvodci, koučové, guruové a mistři, kteří nám říkají a slibují, jak nám to vysvětlí a naučí nás tomu rozumět. Naučí nás, jak se změnit. Naučí nás různé techniky, jak to změnit. Jak se změnit. Někam nás napojí. Na něco nás napojí a my budeme umět a vědět.
Pořádají hromadné semináře, různé kurzy, učí různé metody jak na to a co s tím, točí videa, vytváří mluvené meditace ve kterých vám říkají, jak máte myslet a na co máte myslet. Říkají vám, jak to máte dělat, jak máte postupovat a jak tomu máte rozumět.
A my, protože nic nevíme a ničemu nerozumíme, jen chceme, aby se to změnilo, my se změnili, jdeme na tyto kurzy v domnění, že odtamtud odejdeme jako jiný člověk. Už tomu budeme rozumět a budeme si vědět rady.
Ale? Jak se z těchto lidí stali ti, za které se považují a vydávají?
Úplně stejným způsobem, jako je to u vás. Také šli na nějaký kurz. A nejenom na jeden. A z těchto kurzů si odnesli něčí metodu, postup, povídání a zápisky, z kterých čerpají svou moudrost. A toto pak předávají dál těm, co na tyto kurzy přijdou. V podstatě se dá říci, že se zde předává stále a dokola to samé. Od někoho úplně prvního, kdo to vymyslel. Zde je důležité to slovo VYMYSLEL. Vymyslel metodu. Metodu na základě toho, jak on si myslí, že to je a že to funguje. Ovšem, to z něj nedělá člověka, který by mohl o sobě říci, že ví a rozumí. On jen uzřel maličkatý kousíček z celé té pravdy, jak to je, jak to funguje. A z tohoto kousíčku utvořil metodu, jakousi mantru, zaklínadlo, pravdu, která funguje na vše a vždy. Na každou situaci a na každý problém. Tito lidé věří, že ví. Že už ví a umí, rozumí.
Problém je ovšem úplně někde jinde.
Zaplatili si za kurz, za metodu v domnění, že tím získají moudrost a budou si vědět rady. Budou rozumět tomu, co se s nimi děje a proč. Budou vědět a umět, jak to změnit. A oni věří, že už ví. Jsou moudří, ví, umí a rozumí. Bohužel těmto lidem nedochází, že to, co absolvovali, je pouze začátek, odrazový můstek, start. Je to pouze jeden úhel pohledu na problém. Úhel pohledu toho, kdo to vymyslel. Věří tomu, že jim tito lidé mohou dopomoci ke schopnostem. Napojí je někam, na něco, na někoho a oni budou mít schopnosti. Ale, jak můžete vědět, na co a na koho je napojen ten váš učitel? Na rozumy druhých? Na názory druhých? Jak oni tomu rozumí? Nebo, je tento učitel schopen poznat, co je pravda a co není? Odkud to k němu přichází a kdo mu to říká a ukazuje? Vzal to, co se naučil jako pravdu a neměnné dogma?
Zde nejde o naučené. To je pouze základna, od které se odrazíme. A pak? Hledáme v tom všem, co jsme slyšeli, co jsme se naučili pravdu. Bohužel k té pravdě se nedostanete přemýšlením o ní. K ní se dostanete pouze skrze dar a schopnosti. A opět, tyto dary a schopnosti je potřeba rozvíjet. Učit se jim rozumět a učit se je používat.
Co s tím?
Já to celé obrátím.
Skutečný učitel, průvodce, guru či mistr vám nic neslíbí. Neslíbí vám, že budete moudří budete umět a vědět si vždy rady. Že si u něj koupíte za peníze moudrost. Moudrost, která se zakládá na nějakém postupu a větách, které se líbí našemu rozumu.
Dobrý učitel vás nebude učit žádnou zaručenou metodu a nebude vám nutit svou pravdu, abyste jí věřili bez výhrad a dělali přesně to samé, co on. Stejný postup, stejné myšlení, stejné názory, stejná pravda.
Ukáže vám, že jednou to pravda je a v té samé situaci už to pravda není. Že se naprosto změnili energie, které na to mají vliv. Že není možné stavět na tom, co nám ten druhý říká a co si myslí. Jak on to má a jak on to v té chvíli cítí. Je potřeba vidět a vnímat víc. Co je za tím. Co je tam schované. Co schovává jeho rozum. Co odmítá jeho rozum. Na co se vymlouvá jeho rozum. Kde to začalo a kdy. Čím to začalo.
Dobrý učitel vás nechá hledat své vlastní odpovědi. Nebrání vám dělat chyby. Mýlit se. Nechá vás, abyste se spálili a díky tomu poznali a pochopili, že vaše rozhodnutí, co jste zvolili bylo špatné. Vaše závěry o tom, co jste si mysleli byly mylné. Pomůže vám nalézt odpověď na to, proč to bylo špatně.
On vám pouze pomáhá rozvíjet vaše vlastní dary a schopnosti. Nenutí vám postup a metodu, jak je máte používat. Nechá vás, ať si přijdete na svou vlastní metodu, svou vlastní moudrost, která je vám dána a která funguje pouze a jenom vám.
Dobrý učitel pouze ukazuje různé způsoby, jak na celou věc či problém nahlížet. I on se neřídí žádnou naučenou metodou. Žádnými naučenými pravdami a dogmaty. I on hledá různé možnosti, jak vás učit a tím se i on sám neustále učí a zdokonaluje. Učí vás na různých příkladech, které, byť byli naprosto stejné, pokaždé se řešili naprosto jinak. Učí vás rozeznat skrze vaše vlastní schopnosti pravdu od lží.
Tito učitelé se narodili a přišli na tento svět již s dopředu daným darem, který jim umožňuje být učitelem. Tento dar je složen z mnoha různých schopností, které se navzájem doplňují a podporují jedna druhou. Ovšem, to neznamená, že učitelem byli od samého začátku. K tomu se dopracovali svou vlastní prací na sobě, pílí, trpělivostí, odhodláním, zvědavostí, nedůvěrou v to, co slyší a touhou tomu porozumět. Hledáním a rozvíjením svých schopností. V tomto daru jsou obsaženy různé nástroje, které mu pomáhají poznat, zažít, vidět a cítit jinak, než pouze jako člověk. Takový člověk dostal do vínku komplexní schopnost, která se vymyká tomu, co známe a víme. Schopnost, která nemá žádná omezení a rozumové rozdělení. Nelze ji pojmenovat. Aniž by to věděl, chtěl, nebo po tom toužil. Z takového učitele se pak může stát mistr.
Mistr znamená, že umí používat a využívat jakoukoliv schopnost, která vás napadne. Ovšem, on ji na rozdíl od učitele nehledá a neučí se s ní pracovat a zacházet. Nechá ji, aby se ona sama projevila, když je to potřeba a věří v sebe a v to, co v té chvíli dělá.
Mistr znamená, že z učitele a jeho prací na sobě se stane/stal mistr. Mistr, který má obrovské schopnosti, znalosti a zkušenosti přesahující lidské chápání, jak v duchovní oblasti, tak i v té lidské. Mistr nad tím nepřemýšlí, nehledá nic rozumem. Nemá na nic metodu, rozumová vysvětlení a důvody. Jen sleduje události a informace, které k němu přichází a na základě toho pak volí skrze bezpodmínečnou lásku, co s nimi udělá. Tedy bezpodmínečná láska ho sama vede. Mistr totiž nedělá rozdíl mezi tělem, rozumem a duší. Ví, že je vším bez rozdílu a nedává přednost ani jednomu. Je v té samé chvíli obojím. Umí se na věc podívat jako obyčejný člověk a zároveň jako bezpodmínečná láska. Mistr neřeší, že je mistr. Bere to jako součást sebe sama. Že není lepší, něčím víc, vyvoleným, výjimečným než ti druzí. Že je to jeho poslání. Bere to jako něco, co se prostě stalo. Jen mu to bylo v tomto životě umožněno.
Mistr je tedy člověk, který umí používat a využívat jakoukoliv schopnost a to na základě moudrosti bezpodmínečné lásky, která ho vede. Má zkušenosti s duchovní prací, s energiemi a s léčením.
Mistrem se nestává každý jen pro to, že chce, že se tak rozhodne na základě svého chtění a rozumu. Můžete se snažit sebevíc a stále budete pouze učitelem pro druhé a zároveň i vy sami pouhým učedníkem Boha, bezpodmínečné lásky. Stále budete učedníkem.
Proč?
Protože po tom touží pouze váš rozum a lpí na tom.
Teprve až nastane ten správný čas, kdy po tom přestanete rozumově toužit a budete to dělat pouze sami pro sebe, z lásky k sobě, nasbíráte jako ten učitel a učedník v mnoha životech dostatek zkušeností skrze svou vlastní píli, hledání a cestu, bude možná rozhodnuto, že se stanete mistrem pro druhé. Toto vše, co jste se naučili a poznali se stane vaší součástí a vy to vše budete využívat a umět používat na základě této své moudrosti, kterou jste nabili ve všech svých životech. Budete automaticky vědět, kdy ano, kdy ne a proč tomu tak je, aniž byste o tom rozumově přemýšleli.
Teď i mě vlastně docvaklo, co znamená učedník, učitel a mistr. Jaký je mezi nimi rozdíl. Učitel je totiž stále učedníkem a měl by to tak brát a nepovažovat se už za toho, kdo ví a umí vše. On jen učí pouze to, co zatím on sám poznal. Co mu bylo umožněno poznat v rámci jeho vlastního vývoje jako učedníka.